Vem är Jag

Mitt foto
Är gift sedan aug-2010, bor i en lägenhet med våra djur. En hund & två katter... Älska att dansar, inredning, foto, vara ute i naturen och umgås med nära och kära. Jobbar som personlig assistent till en liten pojk, i en fantastisk underbar familj!!!!!!

torsdag 16 december 2010

En sååå god maträtt :)

Falsk fläskfile



  • 4 Portioner:





  • Ingredienser

    • Tillagningstid: ca 40 min
    • 500g Fläskfärs
    • 1 1/2 msk Aromatkrydda
    • 8 st Färska champinjoner
    • 2 dl Creme fraiche
    • 3 dl Matlagningsgrädde
    • 2 msk Mjöl
    • 1 dl Vatten
    • Soja
    • Örtagårdskrydda

    Gör så här

    - Blanda färsen med aromatkryddan
    - Forma till en rulle och rulla in i plast folie
    - Lägg i frysen ca 20-25 min, så den är halvfryst när den ska skivas
    - Skär rullen i ca 1½ cm tjocka skivor som steks
    - Lägg sedan i ugnsfast form
    - Fräs helst färska champinjoner och lägg dem över färsskivorna
    - Strö över örtagårdskryddan
    - Blanda ihop creme fraiche och matlagningsgrädde
    - Vispa ner detta i skyn efter stekningen
    - Häll i lite soja för att få lite färg (inget som behövs om man inte vill)
    - Red med 2 msk mjöl + vatten ca 1 dl
    - Häll sedan de i formen
    - Gratinera iugn 15 min 200 gr
    - Servera med nykokt pasta eller potatisgratäng

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar