Vem är Jag

Mitt foto
Är gift sedan aug-2010, bor i en lägenhet med våra djur. En hund & två katter... Älska att dansar, inredning, foto, vara ute i naturen och umgås med nära och kära. Jobbar som personlig assistent till en liten pojk, i en fantastisk underbar familj!!!!!!

söndag 16 januari 2011

Dagen som gott...

Jahopp då ha denna dagen snart avslutats, vänta bara på henna ska dyka upp efter 00 slaget :)

Idag vaknade ja av en chock kl va ju 12 suck halva dagen förstörd de va bara att börja med lunchen istället för frukosten. Men innan dess han ja med att prata med Syster Karin, vännen Sofia och kusin Matilda.
runt 13 snåret började ja med smeten till pannkakorna :)
Andra gången ja gör de och lyckas såååå bra.. Mycket bra recept :)

Plätta/Pannkakor

4 port ca 50 plättar eller 8-10 pannkakor

2 st Ägg
6 dl Mjölk
2 1/2 dl Vetemjöl
1/2-1 tsk Salt
(1-2 tsk Socker)
1 msk margarin eller smör

Vispa sönder äggen lätt i en skål
TIllsätt hälften av mjölken, hela mjölmängden och salt.
Tillsätt ev lite socker, de ger fylligare smak.

Vispa/rör smeten slät och klumpfri
Häll sedan i resten av mjölken
Smällt matfettet och häll i de i smetenså behöver maan inte ha så mycket smör på plåten bara första gångerna

Jag hällde i någon msk till smör just för att slippa använda så mycket smör till stekningen.
Kom ihåg att rör i smeten då och då- mjölet vill gärna sjunka till botten.


Efter vi ätit bestämde jag mig för å köra till kallekrona å hälsa på kusin, va såååå längesen nu... Alltidlika kul
att ses :)
Hon ska åka till Australien å läsa i 5 månader så grymt häftigt :) så man få passa på att träffas nu innan :)

Nä dax för mig att göra en macka och koka lite te vatten och kolla på någon film innan älsklingen kommer hem :)

Ha en kanon bra natt
Kramis
ByeBye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar